Termékek Menü

Fogaskeréksor hátul

  • Sokszor halljuk az „én csak hobbi kerékpáros vagyok, nincs szükségem annyi sebességre” mondatot, ami első nekifutásra logikusnak tűnhet, de hagy világítsuk meg a kérdést egy kicsit másképp. A hátsó agyon (lánckeréksoron) általában 6-12 db lánckerék lehet. Ha -kis csúsztatással a szemléltetés miatt) azt feltételezzük, hogy egy 6 és 10 sebességes sor ugyanabban az intervallumban dolgozik, tehát a legkisebb és legnagyobb lánckerék ugyan akkora, akkor annak egyértelmű következménye, hogy az egyes fokozatok között a fogszám növekedésével egyre kisebb különbségek lesznek. Tehát, ha elkezd a lábad fáradniés könnyebb fokozaba szeretnél váltani, akkor egy 6 sebességesnél nagy eséllyel mókuskerék lesz belőle, és jóval könnyebb áttételbe kerülsz, mint amire szükség lenne. Egy 9-10 sebességes rendszernél a kisebb különbségek miatt mindig a megfelelő nehézségű áttételbe tudsz váltani, így jobban be tudod osztani az erődet. Vagyis, ha hobbi bringás vagy, és nincs akkora combod, mint egy versenyzőnek, akkor válassz minél több sebességes rendszert, hagyd, hogy a technika dolgozzon helyetted, így messzebbre jutsz, és később is fogsz elfáradni.
  • SZAKMAI RÉSZ: a hátsó sebességfokozatok növekedésével egy idő után természetesen azért az intervallum is növekszik, plusz 10 sebesség fölött egyre gyakrabban csak 2 lánckerék van elől, 11-12 sebességnél pedig nagyon gyakori, hogy már csak egy lánckerék van. Ezzel az első váltó el is tűnik a bringáról, az 1x, 2x 11-12 sebesség pedig gyakorlatilag minden terepen elegendő áttételt és fokozatosságot biztosít. Mindemellett az 1x12, 1x11-es rendszereket inkább a sportosabb, jobb fizikumú bringásoknak ajánljuk.:)